środa, 3 marca 2010

Niepogoda

Witajcie, 

Dość mam już takiej niezdecydowanej pogody. Absolutnie rozleniwia i rozleniwia absolutnie. A do tego człowiek marznie jak pies, czekając w wietrze na autobus. 

Brr. 

Wczoraj widziałem płatki śniegu, spadające frywolnie nad ul. Centralną. Wydawało mi się, że się przewidziałem, ale dziś za oknem albo słońce, albo śnieg. Irytuje to człowieka, zwłaszcza gdy mknie z rowerem i w ciągu 10 minutowej przechadzki, dosięga go 3 razy słońce i 2 razy śnieg. 

Aaaa? Dlaczego przechadzki skoro z rowerem? Bo koła były kaput, i brakowało im powietrza w płucach, dlatego dziś, po zimowaniu na klatce, rowerek dosięgnęła szmata sprawiedliwości, nawilżenie łańcucha oraz kompresor radości. Z tym ostatnim okazał się być problem, bo w promieniu mojego mieszkania są 4 stacje benzynowe z czego na 3 kompresory nie działają. Oczywiście do czwartej doszedłem na końcu, i po poszukiwaniach trwających 10 minut odnalazłem zakamuflowany sprzęt. 

Niemniej jednak frajda z jazdy na rowerze, której zakosztowałem po perypetiach, była przednia. Nie ma to jak wiatr we wło... na czapce i katar w nosie.

Wracając do klatki zauważyłem fantastyczną rzecz! Przechodząc przez osiedle, rozglądałem się i wyraźnie, czegoś mi brakowało. 

Bloki- są. Samochody na chodniku- są. Kosze na śmieci- są. Śmieci na trawniku- brak?!

Uradowany tym odkryciem, syciłem wzrok budzącą się zielenią, świeżo przegrabionych klombów i trawników. Ślicznie. Nie mogę się nadziwić, że na osiedlu jest tak czysto- a jednak. BRAWO! 

Z sytuacji bieżącej, wymagającej komentarza:

1. W Warszawie strajk taksówkarzy. Strajkują, bo okazało się, że przedsiębiorcy, wykorzystujący przepisy o "przewozie osób" pobierają od klientów znacznie niższe niż taksówkarze koszty, odbierając im klientów. Oburzeni taksówkarze, nie mogą pogodzić się z faktem, że można nie zdzierać klienta, dlatego strajkują. Rząd Donalda Tuska, zastanawia się nad uchyleniem przepisów o "przewozie osób", bo sam nie wie, dlaczego nie zedrzeć z klienta więcej, skoro można. 

2. Rząd Julii Tymoszenko, za naszą wschodnią granicą, upadł. Kolejny cios dla niedoszłej pani prezydent, zadany przez obóz Wiktora Jankuwycza. Czyżby dni pomarańczowej rewolucji na Ukrainie były już policzone? Populistyczny obóz jest w odwrocie, a niegdysiejszy czarny charakter, wybiera drogę na zachód, przynajmniej jako pierwszą swoją prezydencką wycieczkę- cel Bruksela .

3. Małopolska Platforma Obywatelska przyjmuje 2 członków LPR...

I to byłoby na tyle. Przynajmniej na dziś. Na zakończenie zostawiam wam fantastyczny materiał z Ukrainy- który rozciągnie wasze usta w niezdrowym lecz przyjemnym uśmiechu. 

Z zmarzniętym pozdrowieniem - Niezależny Recenzent Miejski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw wiadomość, oddzwonię wkrótce, choć może niekoniecznie mi się uda:P


Wrzesień